tisdag 11 maj 2010

Tisdag morgon...

....eller tja, tisdag f.m å jag har avverkat min morgon träning+morgonpromenad med Keeper, gröt på de å nu sitter jag framför burken.

Igår hade jag fullt upp. Började as usual med min morgonträning å därefter så blev det en snabbdusch för att sedan bege mig in till stan. Jag va på en casting för en reklamfilm, vilket gick ganska bra, MEN tyvärr så är de rätt kinkiga här med arbetsvisum vilket gör att de blir betydligt svårare för mej att få jobb. Jag gick till agenturen sen för att snacka lite med dem å de påpekade just detta. Så, ja jag åkte ju iofs hit på de promesserna å va inställd på de, men ändå lite surt. Speciellt när jag igår oxå fick en bokning från Sverige. Då kände jag allt för ett ögonblick att jag ville åka hem. Men sen samtidigt så är det nästintill oundvikligt när jag är här så lång tid, att en krock med bokningar hemma skulle ske, å de kommer säkert fler. Men de känns klart lite surt när jag inte fått ngt jobb här än. Men de kommer, de ä mitt mål å jag ger mig inte i första taget!

Ibland önskar jag att jag kunde skicka hit alla er som jag saknar där hemma, eller att jag själv kunde åka hem för en dag eller två å sen åka tillbaka igen. De ä de som ä jobbigast här, eller rättare sagt de enda som känns jobbigt att inte får träffa er!! Men, men...man kan inte få allt på samma gång ;-) Jag är sååå glad att jag är här å fått denna möjligheten. Å snart så kommer ju faktisk mammi å pappi å hälsa på! Fick även ida prata me dej Maggie, som jag saknar så mkt! Så just nu ä de toppen! :-)

Idag är de sol ute, men tyvärr blivit lite kallare igen. Snacka om väderomväxlingar, från 10 grader till 35 grader till 17 grader som de ä nu. Helt sjukt! Idag har jag inte mycket planer. Blir kanske en sväng in till stan senare ikväll för å möta upp några å käka lite. Shoppade lite igår efter besöket på agenturen. Finns ju en hel del å shoppa här å varje gång jag åker in till stan så försvinner de pengar. Så jag försöker att inte göra de varje dag.

Nedan ser ni lite bilder från staden jag bor i, Tarryown Tog dessa imorse när jag va ute me Keeper. Nu ska jag gå ut å njuta lite av solen. See u!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar