torsdag 13 maj 2010

Kom precis hem....

....från en trevlig e.m och kväll in the big city. De blev tyvärr ingen casting, men jag kunde lätt slå ihjäl 7 timmar. Å de bara genom att strosa runt, mestadelsa i affärer. Tja en å annan fika blev de ju oxå ;-)

Stötte på detta lilla fik. He, he...lite roligt. En svensk espresso bar.

Jag gick idag hela vägen från grand central 42 gatan, längs med park ave å broadway till 10e gatan. Jag gick då förbi Union square, som ni ser ovan. En mysig park, som jag fick tid att sitta ner å njuta av min starbucks kaffe :-)
Vidare på min promenad så upptäckte att jag att de va grym shopping längs me gatan, affär efter affär. Oj, oj...så dit ska jag allt jag och mamma gå, när de kommer. Eller hur mammi? ;-) Jag va inne i den sjukaste affären någonsin. Först å främst så köade folk för att överhuvudtaget komma in i affären, lite därför jag blev nyfiken. När jag väl kom in så möts jag av två män, med bar överkropp som hälsar en välkommen. Jodå så att...de va ju inte direkt fula heller. Ha, ha...Å sen inne i butiken så va det uppbyggt med små rum man gick in i, med en känsla av tropisk klimat. HELT SJUKT!! Tjejerna hade såklart kort, kort å linne. Jag va på väg å plocka upp kameran för att föreviga detta, men vågade inte. Kändes lite pinsamt. Ja, jag säger då det. Denna staden slutar aldrig förvåna mig.
De ä rätt roligt här i USA, för i varje butik så jobbar det sjukt mkt människor, fattar inte hur butikerna har råd med så många. Å sen ngt jag störde mej på när jag kom hit va att varje gång du går in i en butik så frågar den som hälsar en välkommen hur man mår, vilket man då artigt svarar tillbaka på. Men då bara nonchalerade de det å tittar åt ett annat håll. Men de ä väl en grej här, att man säger så. Så nu bara ler jag å typ svarar...ibland. He, he...

Imorgon är de fredag, tjoho!! Vad händer då? Jo, jag ska möta upp några tjejer från Sverige på kvällen för lite partaj. Vet inte exakt var ännu, men de återstår å se. Ska bli kul! Alltid roligt å lära känna nytt folk. En uppföljning på detta kommer lördag. Nu väntar John Blund. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar