torsdag 13 maj 2010

Jag sitter just nu å äter lunch...

....i huset, spinatpaj, rikitgt gott! De kan då allt kockar här i USA. Är faktiskt förvånad över hur fräsch mat de finns att få här å hur hälsomedvetna de är. Enligt lagen måste kcal skrivas ut på allt som säljs, i alla fall i rest. vilket jag tycker är jättebra. Ngt för Sverige å apa efter. Likaså de delis å café som finns där du väljer sallad å sedan vad som du vill ha i. Likaså alla de olika slags buffér som man kan köpa av, i lösvikt. Påminner lite om min favorit rest. hemma, Rikard en trappa ner, fast här ä de lite billigare då. Jag oxå fascinerad över all hemkörning som finns här, typ allt. Beställde igår thai till mig o John. De behöver verkligen gå utanför dörrarna här, om de inte vill. Kanske därför en del ser ut som de gör...

Ja, ja nog om de. Idag ä de sol å värmen har nu skrivas upp lite igen, till skillnad från igår då det i princip regnade hela dagen. John va hemma så jag passade på å umgås lite me han å va då oxå mer eller mindre på hemmaplan. Ha, ha..kom just på mej själv att jag kallade det för hemma nu, men de känns faktiskt lite som de. Snart varit här i tre veckor ju. Tiden går fort.

Idag vaknade jag tidigt å innan lunch har jag nu hunnit med två rundor med Keeper å även städat huset. Kändes som att jag kan göra en god gärning för att jag få bor här. Mer tid för John att umgås med Keeper. I e.m/kväll blir det ev. en casting, men oavsett en runda till city. Nu ska jag ut å njuta av en kopp kaffe i solen.

Bjuder på en bild, som Michael J tog när han va här. Den är från brooklyn hights, nice.. eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar