lördag 15 maj 2010

Sommarvärmen å solen är tillbaka i storstaden...

....å de ä sååå härligt! Åter igen, snacka om väderomväxlingar här, men sålänge de ä så fint väder som det är nu så är jag glad! Sol å värme å då måste det ju ätas glass, å de kan banne mig göra glass här i NY. Oj, oj...så gott å sååå farligt. I Tarrytown, där jag bor, har de ett fik där de gör sin egen glass å strutar. Gjorde ett besök där igår. Yeammi så gott! Som ni ser nedan så fick Keeper oxå lite glass, vilket han älskar! :-) Jag är ju ett fan av glass, så som min käre Far, så pappi de blir ngt för dej när du kommer hit. Å du kommer att dö av alla goa kakverk de har här oxå ;-)

Min kväll igår blev inte rikgit som planerat. Tjejen jag skulle möta upp va helt slut å sms:ade mig när jag satt på tåget at hon inte pallade med ngn fest. Ja, ja...tänkte jag å fullföljde ändå min resa in för att gå till stället vi skulle till. Jag stöter alltid på nån. Är ganska van vid att traska runt här mer eller mindre själv nu, å är för den delen inte heller rädd för att ta kontakt. Men jag fastnade på Time Square å bara njöt av alla roliga folk å denna underbara plats på kvällen. Nedan bild fick mig att drömma bort ngt å tänka; "hmmm...tänk jag fick va henne som är på bilden"

Ja, ja...drömma kan man ju alltid ;.)

Jag ä lika glad för det! :-) Nedan bild är tagen, mig sittande på trappan vid Time Square. Happy, oh yes, trött, ja lite.

Jag vill med denna glada bild också uppmuntra alla som läser min blogg å som inte varit i NYC, att åk hit!!!! De ä verkligen en stad som absolut måste upplevas!
När klockan började närma sig 01.00 så va det dax för mig att åka hem kände jag. Det kom ju en dag idag oxå som jag redan visste va bokad för fest, så jag begav mig hemåt. Väl på Grand central så möts jag av denn udda varelse....


Lite dålig bild. Men det är alltså en kille iklädd en brudklänning, som går å dricker en milkshake å runt halsen har han en kamera. På huvudet solglasögon. He, he...folk stannade verkligen upp å typ asgarvade åt honom. Polisen körde efter han oxå, vet inte om de tog in han sen. Ja, som jag sagt tidigare, denna staden slutar aldrig förvåna mej.
Nu ska jag ut å njuta lite till av solen innan de ä dax för runda nr 2 med Keeper. Ikväll är de som sagt party som gäller. Förhoppningsvis en favorit i repris ;-)
Trevlig lördag kväll alla där hemma å alla andra oxå för delen. Läste precis att Mjällby vann hemma ida mot Malmö, GOTT Ä DE!! Önskade för en sekund att jag kunde varit med.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar