måndag 26 juli 2010

Berget...

...i mina löpdojor är nyligen avklarad å jag sitter nu i soffan med en go känsla i kroppen. Å vet ni va, perfekt temperatur ida oxå. Ha, ha...;-) Skämt å sidor, tycker faktiskt att det är ganska så skönt att det inte är tokvarmt...Min kropp mår helt enkelt bättre av det...

Kom på ett nytt mål i spåret, dvs ett personligt livsmål som jag länge funderat över. Hmmm, vad snackar jag om nu. Nja...vill inte riktig avslöja det här, håller gärna det för mig själv, men det är realistiskt å jag kommer inte ge mig...Har den senaste fem åren, då det för ca fem år sedan gick upp ett liljeholmens för mig, vem jag är, vad jag vill etc, kunnat pricka av några av de "livsmål" som jag har haft. Å då tänker jag främst inom modellandet, å det ä därför jag vill dela med mig om det här. När jag va 15 år var jag med i en modelltävling på stadshotellet i Sölvesborg å det va då intresset väcktes. Sedan så har det legat å grott i min hjärna till för fem år sedan som sagt, då jag bestämde mig för att det är slut med vad alla andra tycker å tänker att jag ska göra å inte göra. Boken "Självkänsla nu" med Mia Törnblom var den som fick mig att inse å komma till insikt å jag började skriva ner mina mål, både privat å på arbetet. När jag nu ser tillbaka på dessa åren som har gått så har det verkligen varit berg o dalbana. Vägen har inte varit rak å jag har fått ta lite omvägar, men som jag bruka säga...skam den som ger sig. Å jag ger mig aldrig....Oj, vad djup jag blev här nu, ville egentligen bara berätta hur jag egentligen har hamnat där jag ä nu. Bruka få den frågan ibland. Å det är framförallt genom en stark vilja, envishet å tålamod. Jag säger å tänker som Gunde...inget är omöjligt...sååå, du som läser detta nu å känner att du drömmer å vill uppnå det där...jag säger bara...go and get it....vi lever bara en gång!! Jag vill även här å nu passa på å tacka alla som har stöttat mig på vägen (ni vet vilka ni är), för utan er så hade jag inte varit där jag är idag, i dubbel bemärkelse! TACK!!

Nog om de...dagen idag har jag ägnat på stranden med en go vän å jag hoppas kunna fortsätta imorgon, men då med två goa vänner ;-) Passar på som sagt å njuter av ledigheten å bara är...

De ringde från Instyler ida, så jobbet blir av på torsdag, i Malmö. Ska bli kul! Återkommer på fredag om detaljer å lite bakom kulisserbilder. Har även ida planerat in en plåtning nästa vecka med Marcus L, fotograf i Karlskrona, www.karlskronafoto.se. Lite nostalgiskt varje gång vi fotar, för det va han som tog de första bilderna på mej. He, he...kommer du ihåg Marcus?! Temat blir enligt följande...http://www.youtube.com/watch?v=-oaHHrNQVrg...whoho...ska bli så kul! Hade mer än gärna gjort den fotning med en viss person just nu...men men...en annan gång...Å nej, det kommer inte bli så naket...å ni som undrar vilken strand vi kommer att hålla till på så kommer jag inte att berätta det....tjihi....Sjukt bra låt för övrigt!!

Nähä...nu ä de dax för bingo...va? Ha, ha...nej, jag skojar bara...men lite soft i soffan. Vi hörs snart igen...PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar