måndag 26 april 2010

Antligen...

....ar jag pa plats, efter mycket om a men.
Flygresan gick bra, forutom att jag inte fick mina vaskor a darfor lite konstig svenska for tillfallet, da min laddare till min dator ar i en av vaskorna. Lanar nu Charlottes dator.

Jag landade har igar sent svensk tid och har inte sovit mkt inatt, da det va med blandade kanslor jag la mig i sangen. Vad gor jag har tankte jag, vad haller jag pa med. Men det kanns redan battre ida efter att ha bekantat mig med bada Charlotte och hennes man John som ar supertrevliga a hunden Keeper forstas, som jag ska ta hand om nu nar jag ar har. Vi kommer att bli best friends ;-) Jag ska ladda upp bilder sa fort jag far min packning, jag lovar.

Idag borjade jag dagen med en joggingtur, som var ganska sa seg, benen var ngt stela sen flygturen. A sen lite yoga pa de forstas. Resten av dagen har jag som sagt spenderat tiden med John, som har visat mig runt i den lilla staden jag bor i, som heter Tarrytown. Det ligger ca 35 min ivag med tag fran Manhattan. Sot liten stad med ca 20 000 invanare, ganska likt Solvesborg faktiskt. Alla kanner alla. Vi var oxa forbi dar John arbetar, pa en tennisclub. Han skulle kopa nya traningsklader a gissa vad, jag fick oxa, en helt ny lopardress. Sooo sweet. Grymt!

Imorgon aker Charlotte till Sverige, a kommer att vara dar i 1 man cirkus, sa da blir det jag a John som skoter hushallet har. Ska nog ga bra, tror jag. Jag ska kontakta agenturerna imorgon a se nar jag kan fa ett mote med dem. Forhoppningsvis sa fort som mojligt. Spannande....jag hoppas fa gora lite jobb innan de a dax a aka hem. 10 veckor kommer att bara rusa ivag, sa jag ska forsoka att ta tillvara pa varenda dag har. Maxutnyttja, som en viss person hade sagt!

Vadret ar val de som ar mindre roligt har just nu, regningt och ganska kallt, men efter regn kommer ju solsken a jag tror den kommer snart. I hope so.

Sa, tanken ar fran min sida att ni ska fa en lite uppdatering har dagligen och jag hoppas och tror att det kommer att bli en rolig lasning for er alla. John Blund ar har a har varit ett tag, men jag har dragit ut pa det for att komma in ratt i tidsrytmen. NY ligger alltsa 6h efter svensk tid, for er som inte visste det. Saaa time for bed. Vi hors imorgon igen a da forhoppningsvis med lite battre svenska ;-)
God natt.

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Vad skönt att du äntligen är framme, hoppas ditt bagage "joinar" dig snart. Ha nu en underbar tid i NY, jag ska följa dig här =). Synd att vi inte hann ses i helgen, det får vi ta igen när du kommer hem =). Får bjuda in till grillning i Rödeby, kontrast mot NY ;-). Kramar

    SvaraRadera